Polish Los Rzeźnikoz [PLR]

Polish Los Rzeźnikoz [PLR]

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Aktualny czas na świecie


  • Index
  •  » Poradnik
  •  » Wszystko co powinieneś wiedzieć o grze w Battlefield Bad Company 2

#1 02-06-2010 15:42:16

 SUMO

http://tinyurl.com/2wafnla

[PLR] Generał Broni

10119254
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 01-06-2010
Posty: 185
Punktów :   
PSN ID: arcadiush
Ulubiona drużyna: FC Barcelona
WWW

Wszystko co powinieneś wiedzieć o grze w Battlefield Bad Company 2

http://g4g.pl/files/Bad%20Company%20Logo.jpg
Kompletny poradnik do gry Battlefield Bad Company 2, nie tylko dla początkujących (stworzony z myślą o grze na konsoli PS3).


Spis treści:

I. Słowniczek:
M-Com: Stacja, którą należy zniszczyć/obronić w trybie Rush i Squad Rush.

Respawn: Odrodzenie.

Lag: Opóźnienie między tobą a serwerem, które objawia się dziwnym przemieszczaniem się postaci i pojazdów, a ty mimo stania w miejscu się poruszasz. Psuje komfort gry. Jest spowodowane twoim pingiem(opóźnieniem) lub rzadziej prędkością łącza internetowego. Lekarstwem na to jest najczęściej wyłączenie innego sprzętu który ciągnie internet przez router(laptop czy nawet telefon z włączoną przeglądarką przez WiFi).

Frag: Inaczej zabicie wroga.

Kampienie (Camping): Gdy ktoś siedzi w jednym miejscu zazwyczaj snajperem i tylko czeka aż ktoś nawinie mu się na muszkę. Osoby nie lubiane na serwerach.

Kamper: Osoba, która kampi.

Cheaty: Używanie kodów i programów które pomagają w wygranej. Nie występują raczej na PS3.

Epic Fail: W tej grze oznacza popełnienie samobójstwa.

Burst: Broń, która strzela po 2-3 pociski, więc musisz wciskać cały czas przycisk strzału. W BC2 są takie dwie(obie szturmowca): AN-94 Abakan i M16A2, oraz pistolet M93-R Burst.

MP: Multiplayer.

HC: Hardcore. 
Więcej informacji znajdziesz w punkcie 46)

K/D Ratio: Stosunek zabójstw do zgonów (z ang. "Kill/Death"). Im wyższy tym lepiej.

Perk: Inaczej Specjalizacja (SPEC).
Listę wszystkich specjalizacji znajdziesz Tutaj

Rangi: kolejne stopnie wojskowe, osiągane wraz ze wzrostem doświadczenia.
Pełną listę rang znajdziesz Tutaj

Dog Tag: Nieśmiertlenik. Nazwa używanego w wojsku elementu systemu identyfikacji żołnierzy w razie ich śmierci, bądź ranienia. Jest to kawałek blachy, którą żołnierz nosi na łańcuszku na szyi. Na blasze wytłoczone są numery identyfikujące żołnierza. Może też składać się z dwóch blaszek identycznej treści noszonych razem (ten drugi system używany jest we współczesnej armii amerykańskiej). Amerykańskie nieśmiertelniki zawierają następujące dane: nazwisko, imię, numer ubezpieczenia, grupa krwi i wyznanie.
W Wojsku Polskim oficjalnie zwane - "tabliczkami tożsamości".

Więcej informacji znajdziesz w punkcie 35)

Kit: Inaczej zestaw - broń główna, broń pomocnicza (pistolety/tracer), gadżet, który nosi każdy gracz. Można podnieść kit kogoś po jego śmierci.

Update: Aktualizacja.

Ammo: Amunicja.

HP: skrót od ang. "Health Points" - Ilość zdrowia.

HUD: skrót od ang. "Head-Up Display". Dodatkowe informacje wyświetlane na ekranie takie jak: minimapa, celownik, liczba amunicji itp. HUD jest niedostępny w trybie Hardcore.

Bug: Błąd w grze, typu zniszczenie budynku przez płotek lub znikanie niektórych rzeczy.
Więcej informacji znajdziesz Tutaj

Kick: Wyrzucenie z serwera.

Crash: Serwer doznaje jakiegoś błędu, w wyniku którego każdego gracza z niego wyrzuca i nie zapisuje punktów w danej rundzie.

Screenshot: Zrzut ekranu.

Helipad: Miejsce, w którym respawnuje się helikopter.

Patch: Łatka, aktualizacja gry.

Piny i Insygnia: Odznaczeni zdobywane w grze.
Pełną listę odznaczeń znajdziesz Tutaj

DLC: Downloadable content. Dodatek do gry. Najczęściej płatny.
Dostępne jak i nadchodzące DLC znajdziesz Tutaj

Statytyki: Swoje statystyki sprawdzisz (po wpisaniu nicku i platformy na jakiej grasz) Tutaj


II. Postacie i ich asortyment:
1) Jaką klasą grać w danej chwili i co ona potrafi?
2) Jakie są najlepsze bronie dla poszczególnej klasy?
3) Jakie są najlepsze gadżety i specjalizacje?
4) Co to tracer i co on daje?
5) Jaki jest najlepszy pistolet?
6) Po czym poznać wroga?
7) Widziałem szturmowca ze snajperką i medyka z bronią dla inżyniera. Jak to możliwe?
8) Czy szturmowiec znosi lepiej obrażenia od np. snajpera?
9) Co dają specjalizacje?
10) Jaką najlepiej wybrać klasę na początek gry?

III. Rozgrywka:
11) Gdzie jest pasek zdrowia?
12) Skończyła mi się amunicja. Co teraz?
13) Jak naprawić pojazd?
14) Co/kogo zabijać/rozwalać w pierwszej kolejności?
15) Czym się różnią niebiescy od zielonych?
16) Niektórzy wrogowie mają nad sobą pomarańczowe trójkąty lub inne znaki nad pojazdami.
17) Ile rund jest w trybie Rush na jednej mapie, a ile w Conquest?
18) Jaki jest mój cel w trybie Rush, a jaki w Conquest?
19) Jak rozwalić M-Com'a?
20) Ile razy mogę zdobyć dane insygnium, a ile dany pin?
21) Czy zabójstwo się liczy, gdy medyk uzdrowi osobę, którą zabiłem?
22) Jak zdobyć bronie z dopiskiem"SA" i specjalne stroje?
23) Co oznacza biały kwadrat z cyfrą przy nicku osoby w statystykach meczu?
24) Jak zdobyć rangę weterana i co ona daje?
25) O co chodzi w tybach w Multiplayer?
26) Jak otworzyć spadochron?
27) Czasem w Rush (Port Valdez i Nelson Bay jako atakujący) spadam w dół bez spadochronu i umieram uderzając o ziemię.
28) Co oznacza symbol pod liczbą kuponów obrońców w Rush?
29) Czy można robić screenshoty?
30) Nie zabiłem kolesia, mimo iż go przejechałem quadem, samochodem czy czołgiem.
31) Gwiazdki przy danej broni?
32) Czy po zdobyciu platynowej gwiazdki dla danej broni mogę je nadal zdobywać?
33) Jak zdobyć pin "Obtain one defend and attack order"?
34) Ile punktów dostanę za daną akcję?
35) Kolorowy nieśmiertelnik?
36) Jak wyciszyć kogoś ze squadu?
37) Czy mogę mieć odblokowane wszystko od początku gry?

IV. Pojazdy:
38) Co jest bardziej wytrzymałe - samochód czy helikopter?
39) Jak strzelać z drugiej broni w pojazdach?
40) Czy czołg doznaje takich samych obrażeń,bez względu na to, w które miejsce oberwie?
41) RPG i M2 nie zmienia lotu pomimo tego, iż tracer jest na helikopterze.
42) Dlaczego Hellfire nie leci do zaznaczonego tracer'em czołgu/pojazdu?
43) Jak zaznaczyć pojazd z helikoptera?
44) Czy da się naprawić helikopter w locie?

V. Trofea:
Wszystkie informacje dotyczące trofeów znajdziesz Tutaj

VI. Sprawy techniczne i problemy:
45) Czy gra kickuje?
46) Czym jest Hardcore Mode?
47) Co to PrivateMatch?
48) Czy ukaże się polska wersja językowa na PS3?
49) Co to jest "VIP Code"?
50) Wpisałem kod VIP, ale nie ściągnęło mi żadnej mapki.
51) Kiedy wyłączą serwery?
52) Wyskakuje mi komunikat:"Connection to the game server has been lost. Please check your network connection and try again".
53) Dlaczego nie zalicza mi nie kiedy punktów?
54) Odczuwam, że helikopter, który pilotuję, nie leci prosto, mimo, że nie skręcam.
55) Nie mogę się zrespawnować na koledze ze squadu mimo, iż jest żywy.
56) Gra zawiesza się podczas grania w multiplayer i muszę zrestartować konsolę.
57) Czy serwer dopisze mi punkty za rundę, nawet jeśli wyjdę przed końcem rundy?


Odpowiedzi:

II. Postacie i ich asortyment:
1) Jaką klasą grać w danej chwili i co ona potrafi?
Odp: Szturmowiec (Assault) - gdy grasz aktywnie i walisz prosto na M-Comy/bazy. Nie ma szans w walce z czołgiem czy heli, chyba że masz broń ogólnodostępną i C4. Bronie ma najmocniejsze. Jako gadżet - granatnik, granat dymny lub "podpinany" shotgun. Rzuca amunicję.
Inżynier (Engineer) - gdy grasz na mapce z dużą ilością pojazdów (np. Atacama Desert na Conquest) - naprawia pojazdy (narzędzie do naprawy odblokujesz bardzo szybko) i jest bardzo pomocny w niszczeniu pojazdów. Może też podkładać miny przeciwczołgowe, które działają też na np. quady. Bronie słabsze niż u szturmowca, ale nadal mocne.
Medyk (Medic) - gdy chcesz uzdrawiać i leczyć ludzi ze squadu. Defibrylator (narzędzie do reanimacji) odblokujesz stosunkowo szybko. Ich bronie są dobre na duże grupy ludzi, ponieważ mieszczą dużo naboi w magazynku. Kompletnie bez szans w walce z pojazdami.
Zwiadowca/Snajper (Recon) - Wygląda jak ludek ubrany w konfetti. Jego broń to karabiny snajperskie. Graj nim, gdy chcesz pomagać swojemu teamowi z odległości. Może rzucać miny spotujące (zaznaczające) wrogów na mapce i posiadać C4 lub nalot (mortar) z powietrza. Ma szanse w starciu z pojazdami tylko lądowymi typu czołg czy samochód.

2) Jakie są najlepsze bronie dla poszczególnej klasy?
Odp.: Dla szturmowca AN-94 lub M16A2, a na start XM8 Prototype.
Dla inżyniera UMP-45, a na start XM8 Compact lub 9A-91.
Dla medyka XM8 LMG lub MG3.
Dla snajpera M95 lub M24.

3) Jakie są najlepsze gadżety i specjalizacje?
Odp.: To już zależy od indywidualnych preferencji. Dla szturmowca najlepszy jako gadżet wydaje się granatnik, ale to zależy od sytuacji. Specjalizacje, z jakimi mi się najlepiej gra to 4X OPT (4x powiększenie) i Magnum Ammo (mocniejsza amunicja 1,25x).
Dla inżyniera na piechotę najlepsza jest wyrzutnia rakiet M2 CARL GUSTAV, bo ma duży rozrzut, na helikoptery RPG-7, bo ma namierzanie tracera'em lub również M2, bo pociski lecą szybciej niż z RPG, a na czołgi M136 lub miny (M136, bo jest najsilniejszą wyrzutnią rakiet i można nią sterować, lecz nie współpracuje z tracer'em). 1 mina nie rozwali całego czołgu, 2 już tak, lecz 1 mina rozwali go, gdy masz na sobie specjalizację EXPLUPG (mocniejsze eksplozje, co się tyczy zarówno min, wyrzutni rakiet jak i C4). Co do specjalizacji.
Medyka gadżet to defibrylator. Innego nie ma.
Dla recona masz do wyboru C4 lub Mortar. C4 przydaje się na czołgi, a mortar na bombardowanie domów, w których są m-comy i stojących czołgów. Zależy, czy grasz reconem "w miejscu" czy się poruszasz.

4) Co to tracer i co on daje?
Odp.: Tracer można wziąć jako pomocniczą broń (zamiast pistoletu). Gdy trafisz nim np. w helikopter, rzutka będzie widoczna pulsującym kolorem czerwonym, pojazd będzie pokazywany na mapie i będzie naprowadzał RPG-7 oraz M2 Carl Gustav. Tracer sam znika po 20 sekundach. Za asystę tracer'em dostaje się punkty. Pozbyć się tracer'a można, gdy posiada się zasłonę dymną (perk dla pojazdów). Wystrzelenie zasłony powoduje koniec namierzania tracer'a.

5) Jaki jest najlepszy pistolet?
Odp.: Wywyższają się nieznacznie M1911 i MP-443GRACH ze względu na swoją siłę.

6) Po czym poznać wroga?
Odp.: Po tym, że nie ma nad nim niebieskiego lub zielonego nicka. Gdy jest zamieszanie, np. w budynku M-Coma, warto zapamiętać ich stroje (twój team ma inne, wroga team ma inne).

7) Widziałem szturmowca ze snajperką i medyka z bronią dla inżyniera. Jak to możliwe?
Odp.: Po zabiciu osoby możesz podnieść jego kit (wdzianko). Kit znika po niecałej minucie. Jest widoczny jako broń osoby, którą zabiłeś i leży na ziemi. Po wzięciu czyjegoś kitu możesz przez niecałą minutę podnieść swój pierwotny kit, lub zostać przy tym podniesionym.

8) Czy szturmowiec znosi lepiej obrażenia od np. snajpera?
Odp.: Nie, choć mogłoby się tak wydawać po jego ubiorze. Każda klasa przyjmuje takie same obrażenia.

9) Co dają specjalizacje?
Listę wszystkich specjalizacji znajdziesz Tutaj

10) Jaką najlepiej wybrać klasę na początek gry?
Odp.: Jeśli nie czujesz się mocny w hurtowym zaliczaniu headshotów, wybierz klasę medyka na dzień dobry. Jako żołnierz wsparcia, jest on w stanie uplasować się w czołówce całej drużyny bez oddania jednego strzału. Wystarczy podążać za walczącymi kompanami, podrzucać im apteczki i ratować defibrylatorem. Poza tym szybko otrzymamy lekki karabin maszynowy, który zionąc często i gęsto ogniem zaporowym nadrabia nasze braki w precyzyjnym celowaniu.

III. Rozgrywka:
11) Gdzie jest pasek zdrowia?
Odp.: Nie ma takiego. Im bardziej będziesz ranny, tym obwódka ekranu będzie bardziej czerwona. Zdrowie odnawia się samo, lecz bardzo powoli. Twój powrót do zdrowia przyspieszają apteczki rzucane przez medyków. Gdy jesteś bardziej ranny, zdrowie nie odnowi Ci się samo na Hardcor'ze.

12) Jak naprawić pojazd?
Odp.: Pojazd może naprawić inżynier narzędziem do naprawiania (wygląda jak wiertarka).

13) Co/kogo zabijać/rozwalać w pierwszej kolejności?
Odp.: W pierwszej kolejności zwracaj na latające zdalnie sterowane helikoptery zwane UAV. Mogą wzywać wsparcie w postaci pocisku, a dzięki specjalizacji pojazdów "Alt W" (alternatywna broń) mogą posiadać wbudowane działko. Bardzo zwrotne, na szczęście szybko padają. Zabijać należy każdego wroga, ale jeśli idzie ich grupa to najpierw zabij medyka.

14) Czym się różnią niebiescy od zielonych?
Odp.: Zieloni to Twój squad. Może ich być maks. 4 osoby. Za pomoc im dostajesz więcej punktów niż za pomoc niebieskim. I tylko zieloni Cię słyszą na HeadSecie (słuchawce). Niebieskich jest maks. 11 (na PC 15 - serwery obsługują 32, a nie 24 graczy).

15) Niektórzy wrogowie mają nad sobą pomarańczowe trójkąty lub inne znaki nad pojazdami.
Odp.: To oznacza, że są zaznaczeni (spot). Zaznaczenie znika za jakiś czas. Aby ich zaznaczyć należy najechać na osobnika celownikiem i nacisnąć SELECT. Zaznaczenie pomaga w lokalizacji przeciwnika, gdy np. siedzi w krzakach. Za asystę dzięki zaznaczeniu dostaje się punkty.

16) Ile rund jest w trybie Rush na jednej mapie, a ile w Conquest?
Odp.: W Rush są najczęściej dwie rundy: Raz bronisz, raz atakujesz. Gdy runda minie szybko, często się zdarza, że bronisz lub atakujesz po raz kolejny. Podobnie jest w Conquest.
Pełną listę map i informacji o nich znajdziesz Tutaj

17) Skończyła mi się amunicja. Co teraz?
Odp.: Jeśli jesteś szturmowcem, możesz sam ją sobie rzucić. Jeśli nie - szturmowcy mają przy swoim nicku nad postacią wyświetlane 3 pociski, gdy potrzebujesz amunicji. Mądrzejsi Ci ją rzucą. Ewentualnie zabij szturmowca i weź jego kit, rzuć sobie ammo i z powrotem weź swój pierwotny zestaw.

18) Jaki jest mój cel w trybie Rush, a jaki w Conquest?
Odp.: W trybie Rush musisz za wszelką cenę atakować skrzynki (kwadraciki na mapie), których jest 2 w jednej serii (A i B ), a tych serii jest od 3 do 5 (zależne od mapy), zanim skończą Wam się kupony, czyli respawny całego teamu. Macie ich 75. Gdy zostaniesz uzdrowiony, kupon zostaje przywrócony. Obrońcy mają ich nieskończenie wiele. Pozostała ilość kuponów widnieje nad mini mapą.
W Conquest masz atakować lub bronić flag. Flag jest od 3 do 4 na mapie. Flaga zostaje przejęta, gdy wszystkie kreski nad mini mapą będą niebieskie, a widnieć na maszcie będzie flaga Twojego kraju (nie, nie Polski, w zależności od teamu w którym grasz - flaga Rosji lub USA).

19) Jak rozwalić M-Com'a?
Odp.: Są 3 sposoby:
a) Podłożenie ładunku przez przytrzymanie kółka (O na padzie). Po podłożeniu M-Com miga na czerwono i wydaje charakterystyczny dźwięk. Teraz musisz go bronić przez ok. 1 minutę, by wróg go nie rozbroił. Uzbrajanie trwa krócej niż rozbrajanie.
b ) Wysadzenie M-Com'a za pomocą/z C4. Bierzemy szturmowca i jako specjalizacje większą ilość ładunków wybuchowych i mocniejsze eksplozje. Podczas podkładania C4 uzbrajamy M-Com'a. Oddalamy się tak, by widzieć całą sytuację. Gdy ktoś zacznie rozbrajać - detonujemy C4. Aby zniszczyć M-Com'a za pomocą samego C4, trzeba podłożyć i zdetonować w zależności od posiadanych specjalizacji od 6 do 12 C4.
c) Zniszczenie budynku, w którym znajduje się M-Com. Można to najłatwiej zrobić za pomocą czołgu lub C4. Ale pamiętaj! Nie wszystkie budynki, w którym są M-Com'y można rozwalić tak, by przysypało M-Com'a.

20) Ile razy mogę zdobyć dane insygnium, a ile dany pin?
Odp.: Piny można zdobywać wielokrotnie, natomiast każde z insygnium możemy zdobyć tylko jeden raz na całą grę.
Pełną listę odznaczeń znajdziesz Tutaj

21) Czy zabójstwo się liczy, gdy medyk uzdrowi osobę, którą zabiłem?
Odp.: Tak. Jeśli uzdrowienie miało miejsce w drużynie atakującej, kupon zostaje przywrócony.

22) Jak zdobyć bronie z dopiskiem "SA" i specjalne stroje?
Odp.: Możesz je kupić w PSS (PlayStation Store). Są 4 specjalne bronie, które różnią się wyglądem: Dla szturmowca M16A2, dla inżyniera UMP-45, dla medyka MG3 (nieco mocniejsze od zwykłej wersji), a dla snajpera M95. Każda broń ma swoje własne statystyki. Cały zestaw kosztuje 18PLN, a dla jednej z klas - 5PLN.

23) Co oznacza biały kwadrat z cyfrą przy nicku osoby w statystykach meczu?
Odp.: Oznacza status Weterana. V/Weteran odblokowuje broń M1 Grand. By go zdobyć, musisz mieć konto w minimum jednej grze z serii Battlefield.

24) Jak zdobyć rangę Weterana i co ona daje?
Odp.: Na to pytanie odpowiedź znajdziesz Tutaj

25) O co chodzi w trybach w Multiplayer?
Odp.:
- Conquest (Podbój): Przejmuj i utrzymuj kontrolę nad flagami. Nie pozwól wrogowi ich przejąć. Im więcej osób jest przy danej fladze, tym szybciej jest ona przejęta. Gdy w pobliżu jest wróg, nie można przejąć flagi.
- Rush (Gorączka): Broń lub atakuj stacje przekaźnikowe (M-Com'y).
- Squad Rush (Drużynowa Gorączka): Rush z udziałem 2 drużyn, walczących o dwie stacje przekaźnikowe. Wysadź stacje albo odpieraj ataki wroga do czasu, aż skończą mu się kupony.
- Squad Deathmatch (Drużynowy Deathmatch): Na mapie grasują max. 4 samodzielne drużyny (zależy od ilości graczy), oprócz tego dostępny jest wóz bojowy piechoty. Wyeliminuj wrogie drużyny, zanim one wyeliminują Ciebie. Pierwsza drużyna, która zabije 50 żołnierzy, wygrywa.
- Onslaught Mode: Onslaught Mode to 4 osobowy tryb Co-op dostępny na PS3 oraz X360 w formie płatnego DLC, w którym na czterech znanych mapach walczymy z wrogiem sterowanym przez konsolowe SI, zdobywając (niczym w trybie Conquest) kolejne pozycje - flagi.
Wiecej o tym trybie gry dowiesz się Tutaj

26) Jak otworzyć spadochron?
Odp.: Wciśnij krzyżyk (X). Powinien się otworzyć. Jeśli nie - kliknij po raz drugi.

27) Czasem w Rush (Port Valdez i Nelson Bay jako atakujący) spadam w dół bez spadochronu i umieram uderzając o ziemię.
Odp.: Najprawdopodobniej wcisnąłeś (X) na początku gry. Wciśnij (X) szybko ponownie, by otworzyć spadochron zapasowy.

28) Co oznacza symbol pod "DEF" w Rush?
Odp.: Oznacza nieskończoną ilość kuponów obrońców.

29) Czy można robić screenshoty?
Odp.: Tak. Robi się je klikając SELECT i START jednocześnie. Są one zapisywane na serwerach EA.

30) Nie zabiłem kolesia, mimo iż go przejechałem quadem, samochodem czy czołgiem.
Odp.: Czasem się zdarzy, że serwer nie zaliczy Ci Road kill'a. Może to być wina lagów lub osoba, na którą myślałeś, że najechałeś w ostatnim momencie odsunęła się lub skoczyła.

31) Gwiazdki przy danej broni?
Odp.: Gwiazdki dla głównej broni/pistoletów i pojazdów/gadżetów są przyznawane za odpowiednią liczbę fragów daną bronią/pojazdem.
Są cztery rodzaje gwiazdek: brązowe, srebrne, złote i platynowe. Dodatkowo inne dla głównej broni/pistoletów oraz pojazdów/gadżetów.
a) Brązowe gwiazdki:

Brązowa gwiazdka dla głównej broni jest przyznawana za 25 fragów natomiast dla pistoletów za 10 fragów, dodatkowo za zdobytą brązową gwiazdkę otrzymujemy +500 XP.


Pojazdy i gadżety do brązowej gwiazdki potrzebują, podobnie jak pistolety jedynie 10 fragów i również dają +500 XP.


b) Srebrne gwiazdki:

Są przyznawane po zdobyciu brązowej gwiazdki za kolejne 25 fragów główną bronią, czyli w sumie za 50 fragów. Pistolety potrzebują natomiast kolejnych 15 fragów, czyli 25 fragów w sumie. Za srebrną gwiazdkę otrzymujemy +500XP.


Pojazdy i gadżety do srebrnej gwiazdki potrzebują, podobnie jak pistolety jedynie 15 kolejnych fragów, czyli 25 w sumie i również dają +500 XP.


c) Złote gwiazdki:

Są przyznawane po zdobyciu srebrnej gwiazdki za kolejne 50 fragów główną bronią, czyli w sumie za 100 fragów. Pistolety potrzebują natomiast kolejnych 25 fragów, czyli 50 fragów w sumie. Za złotą gwiazdkę otrzymujemy +1000XP.


Pojazdy i gadżety do złotej gwiazdki potrzebują, podobnie jak pistolety jedynie 25 kolejnych fragów, czyli 50 w sumie i również dają +1000 XP.


Po kolejenych 100 fragach - w przypadku broni głównych, lub 50 - w przypadku pistoletów, pojazdów i gadżetów otrzymujemy kolejną złotą gwiazdkę. Proces ten powtarza się aż otrzymamy w sumie po 9 złotych gwiazdek dla danej broni/pojazdu/pistoletu/gadżetu, a każda kolejna złota gwiazdka warta jest +5000XP.

d) Platynowe gwiazdki:

Platynową gwiazdkę broni głównej otrzymamy po zdobyciu 9 złotych gwiazdek i kolejnych 100 fragach, czyli w sumie za 1000 fragów. Pistolety po zdobyciu 9 złotych gwiazdek potrzebują natomiast kolejnych 50 fragów, czyli 500 fragów w sumie. Za platynową gwiazdkę otrzymujemy +10000XP.


Pojazdy i gadżety do platynowej gwiazdki potrzebują, podobnie jak pistolety 50 kolejnych fragów, czyli 500 w sumie i również dają +10000 XP.


Po zdobyciu platynowej gwiazdki dla danej broni/pojazdu/gadżetu więcej gwiazdek się już nie zdobywa.

Przykład dla broni głównej:
AKS-74U Krinkov
http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/kits/engineer/weapons/w4-aks74u.png
http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-bronze.png - 25 fragów +500 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-silver.png - 50 fragów +500 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 100 fragów +1000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 200 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 300 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 400 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 500 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 600 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 700 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 800 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 900 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-platinum.png - 1000 fragów +10000 XP


Przykład dla pojazdu:
M3A3 BRADLEY
http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/kits/veh/m3a3.png
http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-bronze.png - 10 fragów +500 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-silver.png - 25 fragów +500 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 50 fragów +500 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 100 fragów +1000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 150 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 200 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 250 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 300 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 350 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 400 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-gold.png - 450 fragów +5000 XP

http://www.mlwgames.com/badcompany2/img/stars/star-platinum.png - 500 fragów +10000 XP


32) Czy po zdobyciu platynowej gwiazdki dla danej broni mogę je dalej zdobywać?
Odp.: Nie.

33) Jak zdobyć pin "Obtain one defend and attack order"?
Odp.: Podczas grania w Conquest najedź celownikiem najlepiej na górę flagi i kliknij SELECT. Teraz broń ją, do czasu aż dostaniesz punkty za "Squad defend order". Gdy wróg przejmie flagę, ponownie ją zaznacz i zabijaj ludzi obok niej do czasu dostania punktów za "Squad attack order" i zdobycia pinu.

34) Ile punktów dostanę za daną akcję?
Odp.:
a) Kills and Assists:
- Killing an Enemy = +50XP
- Double Kill = +30 XP
- Triple Kill = +50XP
- Multiple Kill = +100XP
- Parachute Kill (zabicie kogoś podczas spadania na spadochronie) = +30XP
- Saviour Kill (uratowanie osoby ze squadu, poprzez zabicie atakującego go przeciwnika) = +50XP
- Avenger Kill (zabicie przeciwnika, który kilka sekund temu zabił osobę z Twojego squadu) = +50XP
- Headshot = +10XP
- Marksman Headshot (Headshot z odległości ponad 100m, im dalsza odległość tym więcej punktów) = od +1XP wzwyż (zależnie od odległości)
- Kill Assist (uszkodzenie przeciwnika, którego chwilę potem ktoś zabije) = +10XP
- Critical Kill Assist (krytyczne uszkodzenie - kilka %HP przeciwnika, którego chwilę potem ktoś zabije) = +30XP
- Spot Assist (zaznaczenie przeciwnika SELECTem, którego w czasie jego zaznaczenie ktoś zabije) = +20XP
- Defensive Kill (zabicie przeciwnika podczas obrony M-Com'a/flagi) = +30XP
- Squad Kill Assist = +20XP
- Squad Critical Kill Assist = +40XP
- M-COM Station Attack Kill (Rush) = +30XP
- M-Com Station Defend Kill (Rush) = +30XP
- Suicide (samobójstwo) = -10XP
- Team Damage (możliwe tylko na Hardcorze) = was -10XP, now -25XP
- Team Kill (możliwe tylko na Hardcorze) = was -15XP, now -100XP

b) Pojazdy:
- Damage Vehicle = +30XP
- Destroy Vehicle = +100XP
- Destroy Vehicle Assist = +30XP
- Vehicle Kill Assist = +40XP
- Driver Kill Assist (gdy jadąc/lecąc jako pasażer Twój kierowca pojazdu zabije przeciwnika) = +30XP
- Passenger Kill Assist (gdy jadąc/lecąc jako kierowca pojazdu Twój pasażer zabije przeciwnika) = +30Xp
- Tracer Dart Plant = +30XP
- Tracer Damage Assist = +10XP
- Tracer Dart Kill Assist = +20XP
- Tracer Damage = +10XP
- Squad Passenger Kill Assist = +50XP
- Squad Driver Kill Assist = +50XP
- Squad Destroy Vehicle Assist = +40XP
- Squad Tracer Dart Assist = +20XP
- Squad Tracer Dart Kill Assist = +40XP

c) Kit Support:
- Heal = +10XP
- Revive = +50XP
- Motion Mine Assist (gdy przeciwnik zostanie zabity, gdy poprzez użycie detektora ruchu w klasie Recon, zastanie wcześniej zaznaczony na mapie) = +20XP
- Repair = +20XP wpada co kilka sekund
- Resupply = +10XP
- Squad Heal = +20XP
- Squad Revive = +80XP
- Squad Repair = +30XP
- Squad Resupply = +20XP
- Squad Motion Mine Assist = +30XP

d) Objectives:
- Objective Arm (Rush) = was +30XP, now +50XP
- Objective Disarm (Rush) = was +30XP, now +50XP
- Objective Destroyed (Rush) = was +100XP, now +250XP
- Objective Damage (Rush) = +50XP
- Base Capture (Conquest) = was +80XP, now +150XP
- Base Capture Assist (Conquest) = was +50XP, now +75XP
- Flag Defense (Conquest) = was +30XP, now +50XP
- Flag Offense (Conquest) = was +30XP, now +50XP
- Squad Attack Order = +30XP
- Squad Defend Order = +30XP
- Team Objective Damage (uszkodzenie własnego M-COM'a w Rush) = -100XP
- Team Objective Destroyed (zniszczenie własnego M-COM'a w Rush) = -500XP

35) Kolorowy nieśmiertelnik?
Odp.: Nieśmiertelnik (Dog Tag) zdobywamy zabijając wroga nożem. Ranga, którą posiadamy ma wpływ na barwę naszego nieśmiertelnika:
- Nieśmiertelnik brązowy
posiadamy, gdy nasza ranga nie jest wyższa niż 21 - First Sergeant III.
http://i32.photobucket.com/albums/d25/breezebuster/dt1.png
- Nieśmiertelnik srebrny
posiadamy, gdy nasza ranga mieści się w przedziale od 22 - Warrant Officer I do 45 - Colonel III.
http://i32.photobucket.com/albums/d25/breezebuster/dt2.png
- Nieśmiertelnik złoty
posiadamy od rangi 46 - Brigadier General I wzwyż, czyli do rangi 50 - General of the Army.
http://i32.photobucket.com/albums/d25/breezebuster/dt3.png
Pełną listę rang znajdziesz Tutaj

36) Jak wyciszyć kogoś ze squadu?
Odp.: Wyjdź do Menu, wybierz "Squad", najedź na osobę którą chcesz wyciszyć i kliknij kwadrat.

37) Czy mogę mieć odblokowane wszystko od początku gry?
Odp.: Tak. Odblokowanie wszystkich broni, gadżetów i specjalizacji kosztuje 65PLN lub 24PLN na klasę (do kupienia w PSS).

IV. Pojazdy:
38) Co jest bardziej wytrzymałe - samochód czy helikopter?
Odp.: Najbardziej wytrzymały jest czołg. Następnie helikopter, później samochody, quady i na końcu łódki.

39) Jak strzelać z drugiej broni w pojazdach?
Odp.: Musisz posiadać specjalizację "ALT W" (alternatywna broń), którą odblokujesz jako ostatnią dla pojazdów. Dzięki niej będziesz mógł strzelać działkiem z UAV, działkiem z m.in. czołgu T-90 czy Abrams, a także dodatkowej rakiety w helikopterze Apache i Havoc, która ładuje się co 12 sekund.

40) Czy czołg doznaje takich samych obrażeń, bez względu, w które miejsce oberwie?
Odp.: Nie. Najmocniej wytrzymuje uderzenia na przód pojazdu, a najbardziej obrywa w tył i na boki.

41) RPG i M2 nie zmienia lotu pomimo tego, iż tracer jest na helikopterze.
Odp.: Tracer namierza tylko wtedy, gdy pod nim widnieje ilość metrów do obiektu.

42) Dlaczego Hellfire nie leci do zaznaczonego tracer'em czołgu/pojazdu?
Odp.: Maksymalna odległość hellfire na którą możesz ją wystrzelić tak, by hellfire trafił cel wynosi 350 metrów.
Aby hellfire nakierował się na pojazd musisz przynajmniej "przejechać celownikiem helikoptera" przez pojazd który jest zaznaczony - wtedy hellfire bez problemu trafi pojazd.

43) Jak zaznaczyć pojazd z helikoptera?
Odp.: Wystarczy celnie trafić go działkiem helikoptera Havoc, Apache lub Hind, które obsługuje "pasażer".

44) Czy da się naprawić helikopter w locie?
Odp.: Od najnowszego patchu nie jest to możliwe. Teraz próba naprawy Blackhawka z powietrza tylko mu szkodzi. Wcześniej było to możliwe.

V. Trofea:
Wszystkie informacje dotyczące trofeów znajdziesz Tutaj

VI. Sprawy techniczne i problemy:
45) Czy gra kickuje?
Odp.: Tak, jeśli przez długi czas nic nie robisz.

46) Czym jest Hardcore Mode?
Odp.: Jest to tryb zwiększający realizm w grze. Zalecany dla zaawansowanych graczy, szukających większego wyzwania. Różni się od normalnego trybu:
- brakiem minimapy,
- 50% HP - energia życia zmniejszona o połowe, przez co broń zadaje większe obrażenia niż normalnie,
- naszabroń zadaje obrażenia nie tylko wrogom, ale i również osobom z naszej drużyny,
- brakiem wyświetlania ilości amunicji,
- brakiem samoczynnego odnawiania się energii życiowej,
- brakiem wyświetlania stanu technicznego pojazdu,
- brakiem możliwości "spotowania" - zaznaczania wroga SELECT'em by inni widzieli jego pozycje,
- brakiem "kill cam" - po swojej śmierci nie widzimy wroga, który nas zabił,
- brakiem celownika w grze.

47) Co to PrivateMatch?
Odp.: To mecz, który zakłada dana osoba, i do którego nie wejdzie nikt bez zaproszenia. Najczęściej robi się go na potyczki klanowe lub ustawki. W prywatnym meczu nie nalicza się punktów ani K/D.

48) Czy ukaże się polska wersja językowa na PS3?
Odp.: Nie. Nic na to bynajmniej nie wskazuje. Takowa jest jedynie na PC i X360.

49) Co to jest "VIP Code"?
Odp.: Jest to kod, który znajdujący się wewnątrz każdego nowego pudełka z grą. Osoby posiadające grę używaną mogą takowy kod zakupić w sklepiku dostępnym z poziomu gry. Po jego wpisaniu masz dostęp do pakietów nowych map, których jak na razie jest 6 - są to tak zwane VIP Map Pack.
Więcej informacji na temat VIP Map Pack znajdziesz Tutaj

50) Wpisałem kod VIP, ale nie ściągnęło mi żadnej mapki.
Odp.: Mapy znajdują się już na płytce z grą, więc nie musimy niczego ściągać. Po jednorazowym wykorzystaniu VIP Code, wszystkie kolejne "darmowe" DLC z serii VIP Map Pack staną się automatycznie dostępne dla nas w grze online.

51) Kiedy wyłączą serwery?
Odp.: Nie ma się co martwić, gra stosunkowo niedawno się ukazała. Wedle instrukcji EA może wycofać funkcje sieciowe po 30 dniach od opublikowania stosownej informacji pod adresem www.ea.com. Więc na pewno dowiesz się minimum miesiąc przed czasem.

52) Wyskakuje mi komunikat: "Connection to the game server has been lost. Please check your network connection and try again".
Odp.: Straciłeś połączenie z serwerem. Gdy korzystasz z routera, konieczne może być włączenie funkcji przekierowywania portów (port forwarding). Należy przekierować wszystkie dane w portach UDP 18126 i UDP 10000 na adres IP przypisany do twojej PS3. Po więcej zapraszam do 16 strony instrukcji i na www.pomoc.ea.pl oraz www.support.electronicarts.co.uk

53) Dlaczego nie zalicza mi niekiedy punktów?
Odp.: Server niekiedy dostanie crasha - wtedy wszystkim nie zaliczy punktów i wyrzuca ich z gry (servera). Niestety, ale będziesz musiał ponownie te punkty odrobić.

54) Odczuwam, że helikopter nie leci prosto, mimo, że nie skręcam.
Odp.: Jest to wina twojego pingu - masz lagi.

55) Nie mogę się zrespawnować na koledze ze squadu mimo, iż jest żywy.
Odp.: Jest w danej chwili poza obszarem rozgrywki lub w miejscu, w którym nie możesz się zrespić - np. na krańcu wrogiej bazy w Conquest.

56) Gra zawiesza się podczas grania w multiplayer i muszę zrestartować konsolę.
Odp.: Jeśli gra zawiesza się tylko podczas grania w multi, to jest to wina Twojego połączenia internetowego, lub rzadziej serwera, więc nie ma się o co martwić.

57) Czy serwer dopisze mi punkty za rundę, nawet jeśli wyjdę przed końcem rundy?
Odp.: Tak.


Link do statystyk każdej broni, gadżetu, pojazdu czy specjalizacji. Niezbędnik każdego!
Poniżej możecie zobaczyć wybrane statystyki:
http://img714.imageshack.us/img714/1626/weaponsz.png
http://i986.photobucket.com/albums/ae345/HeyDen3/BOOM.png
http://i1038.photobucket.com/albums/a461/heyden2/VEHICLES.png
http://i986.photobucket.com/albums/ae345/HeyDen3/specs.png

Ogromne podziękowania należą się autorowi powyższego poradnika, którym jest panmistrz.
Link do źródła

Na deser humorystyczny, ale i rzeczowy poradnik dla początkujących w formie wideo przygotowany przez grupę Pixel Enemy.


http://gamercards.playfire.com/_/psn/87094/0/1.png

Offline

 
  • Index
  •  » Poradnik
  •  » Wszystko co powinieneś wiedzieć o grze w Battlefield Bad Company 2

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
motostrzelcy.pl maciejmikulski.pl